Stå op 15 minutter ved dit hæve sænkebord for hver time.

Få en sundere arbejdsdag med et hæve sænkebord

Sundhed

Rigtig mange danskere sidder ned i længere tid ad gangen, når de går på arbejde. Det er langt fra sundt for vores krop. Hæve sænkeborde kan dog være svaret, hvis du ønsker at bryde de dårlige vaner på arbejdet og er indstillet på at gøre en indsats for at leve et sundere liv på arbejdet. Det er nemlig ganske enkelt at lave få ændringer, der kan have stor betydning for din fremtidige sundhed og trivsel på arbejdspladsen. Man kan nemlig blive decideret syg og skadet af at sidde ned hver eneste dag, og derfor er det vigtigt, at man tager problemet alvorligt.

Hæve sænkeborde kan give dig varierende arbejdsstillinger

Det er vigtigt, at man ikke arbejder i den samme stilling dagen lang. Det belaster nemlig kroppen hvor især ryg og læn ofte er det første der bliver ramt. Men rent faktisk kan dårlige arbejdsstillinger ved dit hæve sænkebord også føre til varige skader på din sundhed.

  • Arbejd stående i mindst 15 minutter af hver time. I starten kan det lyde som en stor mundfuld men din krop vil hurtigt vende sig til den nye stil. Hvis det stadig er for meget kan du starte med at stå op for hver anden time. Det handler om at komme igang.
  • Hæv bordet inden frokost. På den måde falder du ikke i fælden, når du kommer tilbage efter at have spist. Hermed bruger du også ressourcerne fra maden til at holde energien oppe.
  • Fortsæt samme stil som før frokost. Den nye rutine med hyppige skift skulle gerne give dig ekstra energi og arbejdsglæde.
  • Sørg for at dit hæve sænkebord er hævet, inden du går hjem. På den måde står det klart, når du kommer tilbage næste dag.

Der er flere ting, du kan gøre, hvis du arbejder med hæve sænkeborde. For at få de bedste resultater og følelse i kroppen, kan du med fordel samtidig udføre en række lette øvelser, når du arbejder. Dette skulle gerne give dig yderligere overskud i hverdagen, så du kan klare hverdagens små forhindringer lettere. Husk på, at der også er et liv efter arbejdslivet. Og dette skal også leves en dag. Hvis du endnu ikke har et hæve sænkebord og du prioriterer din sundhed, så anbefaler vi at du anskaffer dig et.